OM T.E.G. SOLUTION
Hvad er T.E.G. Solution? Hvorfor hedder det, som det gør? Hvordan blev det til?
Gode spørgsmål! Her på siden kan du opdage historien bag T.E.G. Solution, og hvordan spillet omdanner skoledagen til et virtuelt spilunivers, der hjælper dig med at forstå den grønne omstilling og hvordan dit uddannelsesvalg kan bidrage hertil!
Læs mere om tankerne bag spillet og om samarbejdet mellem erhvervsskoler, Region Syddanmark og den inspirerende og rigtigt vigtige forbindelse til Stockholm Resilience Centre ved Stockholm Universitet.
Fremtidens jord: Andrew Merrie om klimakrisen og verdens hurtige forandring
Lyt til Andrew Merrie, Research Liaison Officer ved Stockholm Resilience Centre, Stockholm University, der deltager i en tankevækkende diskussion om vores planets fremtid. I denne video belyser Merrie den hastige forandring, vores verden står overfor, og det presserende behov for at adressere klimakrisen.
Hvad er T.E.G. Solution?
T.E.G. Solution er et revolutionerende lærings- og vejledningsspil designet til at transformere den traditionelle skoledag til en interaktiv og engagerende oplevelse. Med fokus på teknologi, uddannelse og det globale miljø hjælper spillet eleverne med at forstå komplekse koncepter omkring den grønne omstilling og viser dem, hvordan de kan bidrage positivt til verden gennem deres uddannelsesvalg.
Hvorfor hedder det T.E.G. Solution?
Navnet T.E.G. Solution afspejler de tre centrale elementer, spillet fokuserer på: Technology (Teknologi), Education (Uddannelse) og Global environment (Det globale miljø). Sammen udgør disse elementer en løsning – en “Solution” – på nogle af nutidens mest presserende udfordringer.
Hvordan blev det til?
Initiativet til T.E.G. Solution blev født ud fra en erkendelse af, at der var behov for en ny og mere dynamisk tilgang til at formidle viden om erhvervsuddannelser og bæredygtighed. Projektet tog form gennem et samarbejde mellem flere erhvervsskoler, Region Syddanmark, og Stockholm Resilience Centre ved Stockholm Universitet. Disse institutioner forenede deres ekspertise og passion for uddannelse og bæredygtighed for at skabe et spil, der både er informativt, engagerende og inspirerende.
Hvad er et T.E.G. Solution forløb?
Trin
T.E.G. Solution er 3 trin:
Forberedelse
T.E.G. Solution Dag
Det videre arbejde
Længde
2 timers samlet spiltid på T.E.G. Dagen
Pris
Gratis
Krav
Lokale med et Smartboard og god lyd
Hvem
Alle grundskoler
7. klasse (sidste halvår)
8. klasse (første halvår)
Se med da Marie Jørgensens Skole spillede T.E.G. Solution!
I videoen herunder møder du både elever, lærer og UU-vejleder, der fortæller om dagen med T.E.G. Solution.
T.E.G. Solution vinder international pris til ECGBL 2024!
Syddansk Erhvervsskole deltog d. 2.-4. oktober 2024 til den internationale konference ECGBL (European Conference on Game-Based Learning). Her var spillet nomineret i kategorien for bedst færdigtudviklede spil.
T.E.G. Solution konkurrerede mod 11 andre nominerede spilprojekter fra hele verden og blev tildelt førstepladsen af dommerpanelet, som bl.a. udtalte:
“(…) T.E.G. Solution was a technically solid game with appealing graphics and an engaging backstory. The very interesting aspect of T.E.G. Solution approach is the collaborative element of the gameplay which involves kinaesthetic experiences in a classroom (…)”.
Med over 250 deltagere fra 30 forskellige nationer er ECGBL en af de førende konferencer inden for spilbaseret læring.